Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert i vårt system. Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett.
Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. Slik at ved eventuelle avvik, kan vi rette opp i feilen.
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
Når du handler hos oss, må du registrere deg med navn og adresse. Vi er ansvarlig for alle personlige opplysninger du oppgir til oss når du bestiller et produkt fra vår nettbuikk. Disse opplysningene vil kun bli benyttet til å få sendt varene til riktig mottaker og til egne statistiske formål, og vil ikke bli overdratt til en tredjemann i eventuell markedsføringsøyemed. I følge personregisterloven har du rett til å få innsyn i hva som er registrert om deg, og du kan kreve å få opplysningene slettet. Om du ønsker, kan du registrere deg og få tilsendt nyhetsbrev med informasjon og tilbud fra oss.
Alle priser er angitt i norske kroner. og er inkludert merverdiavgift og eventuelt miljøgebyr. Smykkene leveres i en lekker eske uten ekstra kostnader. Frakt og leveranse er GRATIS.
Leveranser til Svalbard, norsk kontinentalsokkel eller andre fjerntliggende norske landområder selges uten tillegg av merverdiavgift, men kan få et frakttillegg.
Det taes forbehold om at prisen som fremgår på våre sider kan være feilaktig grunnet trykkfeil.
Du velger selv til hvilken adresse varen skal leveres til. Kvittering og angrefristskjema blir sendt sammen med varen. Det følger også med et byttekort som kan benyttes i vår butikk.
Vi sender varen som registrert pakke, gjennom Postens “Norgespakken”. Smykkene er også forsikret gjennom dette systemet. Det vil si at vi har risikoen for produktet inntill det overtas av deg.
Normalt skal du motta varen 2-7 virkedager etter at vi har mottatt bestillingen. Skulle det vise seg å ta lenger tid, vil vi kontakte deg så raskt som mulig sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Spesialdesignede smykker kan ved enkelte anledninger ta noe lengre tid.
Alle bestillinger må godkjennes av vår samarbeidspartner DIBS før de sendes. Derfor kan forsinkelser oppstå, og vi forbeholder oss retten til å ikke levere dersom vi finner at adressen ikke er sikker, slik som f.eks. postbokser, forretningsadresser osv. I slike tilfeller vil vi kontakte deg i løpet av 24 timer etter at bestillingen er foretatt, slik at du kan oppgi en alternativ adresse.
Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Varer som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss på kundens regning, og belastet med 250,- . Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene kreve å få heve avtalen.
Vi tar forebehold om at forsendelser kan ta lenger tid i perioder med stor trafikk – eks. Julehøytiden, da vi ikke kan garantere for Posten.
Er du bosatt i utlandet, eller ønsker å få varen levert utenfor Norge, må du ta kontakt med oss på mail post@gullmester.no eller tlf. 22 71 51 21 i tidsrommet kl.10.00-17.00 (mand – fred) slik at vi kan hjelpe deg. For slike forsendelser vil det gjelde andre leveringsbetingelser for porto og tid.
Når du handler hos oss får du velge mellom flere betalingsmuligheter. Du kan velge å betale med VISA eller Mastercard. Du kan eventuelt også ta kontakt med oss på mail eller telefon, for å tilsendt faktura for forhåndsbetaling.
Ved betaling med kredittkort,blir kjøpesummen reservert på kortet ved bestilling. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering. Kortet blir belastet samme dag forsendelse er foretatt. Vår samarbeidspartner er DIBS.
Dersom du ønsker å bytte varen du har fått i en annen modell, størrelse, farge, produkt eller annet. Kan dette gjøres ved at du returnerer varen til oss innen 30 dager. Varen returneres i samme stand med original emballasje og alle papirer/sertifikater som måtte følge med. I pakken følger også et standardskjema for retur samt angrerettskjemaet. Disse skal også være utfylt og lagt ved. Skriv tydelig hva du ønsker å bytte i, så tar vi kontakt, slik at vi er sikre på at det blir riktig. Returkostnaden dekker forbruker selv, men Gullmester sender det nye produktet kostnadsfritt tilbake. Hvis du ønsker å bytte til en dyrere vare kontakter vi deg pr. telefon/mail, for å få utført transaksjonen på mellomlegget før vi sender varen til deg. Ved bytting til et produkt med lavere pris, settes det resterende beløpet inn på kontonummeret til kortet som ble brukt. Hvis du ønsker, kan du ta med varen til vår butikk, og bytte der.
Har du fått varer som er feilbestilt, returneres de på samme måte som ved bytting, men returkostnaden belastes av Gullmester.
Selv om Gullmester leverer produkter av topp kvalitet, kan det forekomme fabrikasjonsfeil. Dersom produktet har feil eller mangler, sendes det kostnadfritt til Gullmester. Nytt eller reparert produkt vil bli sendt så fort vi har mottatt og sjekket feilvaren av våre fagfolk.
Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig pr mail post@gullmester.no eller brev.
Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner av varer som sendes tilbake til oss eller vårt serviceverksted for inspeksjon eller feilretting. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten. Se utfyllende informasjon på: http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon
ANGRERETT
Gjelder ved alle kjøp forbruker foretar i vår nettbutikk. Etter loven er Angreretten på 14 dager etter at varen er mottatt. Men hos Gullmester gir vi deg en utvidet frist på 30 dager. I denne perioden kan du som kunde angre kjøpsavtalen du har inngått over internett, og uten forpliktelser heve kjøpet og sende tilbake varene du har mottatt. Graverte smykker har forøvrig ingen returrett.
Dette må du forholde deg til når du benytter deg av angreretten: Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Andrerettloven § 6, punkt e). Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skylder uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukeren side (jf. Angrerettloven § 12, punkt a). Varen må være ubrukt dvs. Fri for riper, hakk og eventuelle forseglinger intakte.
Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd). Du er selv ansvarlig for at varen ikke skades eller forsvinner ved retur til Gullmester. Vi anbefaler å sende som rekkomandert sending, norgespakke, eller ekspress over natten.
For spesialtilvirkede smykker, det vil si smykker som er spesiallaget for kunden vil bli belastet for utført arbeid og materialsvinn dersom kunden returnerer et spesialtilvirket smykke. (jf. Angrerettloven § 16).
Du finner angrerettloven i detalj på: http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html
Slik returnerer du en vare
1. Angrerettskjemaet og standardskjemaet for retur som du fikk sammen med din vare må fylles ut og sendes sammen med varen, samt alle papirer/sertifikater og original emballasje. Er ønsket å bytte i en annen vare fra vår nettbutikk, setter du opp produktnummeret på den nye varen du ønsker.
2. Gå til ditt lokale postkontor og send pakken. Du må sende pakken som “Norgespakken”, “Ekspress over natten” eller rekomandert sending. Pga. varens verdi kan vi ikke akseptere retur som ikke er sendt som ovennevnte anbefalinger. Dette er også for din egen sikkerhet, da du selv er ansvarlig for at smykket kommer trygt frem. Husk å merke pakningen tydelig med mottaker og avsender. Det er viktig at du ikke merker pakken med ”smykker”, ”diamanter” eller liknende.
3. Ved benyttelse av angrerett og bytterett, betaler kunden selv returkostnaden. Ved reklamasjon eller feil tilsendt produkt, står Gullmester for kostnadene.
4. Så snart vi har mottatt smykket, sender vi deg en bekreftelsesmail, og hele beløpet vil refunderes til det samme kortet du brukte til å handle smykket med, eventuelt til din bankkonto. Ved bytting i en rimeligere vare, blir differansen satt på forbrukers kort/bankkonto. Ved bytting til en dyrere vare, tar vi kontakt slik at forbruker overfører resterende beløp før varen sendes fra oss.